Monday, October 5, 2009

Õpileping ja 1. kodutöö kirjeldus

Soovin teada rohkem erinevatest võimalustest veebikeskkonnas, mis aitaksid mul arendada end mind huvitavates valdkondades, luua kasulikke kontakte ning organiseerida mu aega. Samuti sooviksin kasutada neid ka tulevikus töö juures, kuna see annab mulle võimaluse töötada ja pääseda ligi tähtsatele materjalidele ka kontorist väljaspool.

Uurin nii tunnis kui ka iseseisvalt erinevaid veebikeskkondi ning võtan need praktikas kasutusele. Katsetan nendega ning uurin seal leiduvatest erinevatest võimalustest, samal ajal märkmeid kirja pannes. Need vahendid, mis hõlbustavad mu tööd, loodaksin ka pikemaks ajaks kasutusele võtta, muude kohta aga säilivad märkmed juhuks, kui tulevikus oleks mul midagi sellist vaja.

Kuna üks mu suurimatest huvitest ning samuti tööks on veebikujundus, võtan iseseisva kodutöö teemaks enese arendamise veebikujunduse/ multimeedia alal ning põhiliselt kavatsen teha seda erinevate veebis leiduvate tutorialite ja õpetuste najal.
Veidi täpsemalt: soovin piisavalt tundma õppida actionscript 3 -me, et kirjutada ise lihtsamaid interaktiivseid aplikatsioone, mänge.
Soovin 3d programmis 3D Studio Max "käppa saada" modelleerimise ning animeerimise.
Õppida veel lähemalt Adobe After Effects võimalusi.


Kõik vajalikud saidid kavatsen panna Deliciousi järjehoidjasse, et neid oleks kergem ja igas netisolevas arvutis üles leida ning, et need oleksid organiseeritud.
Järjehoidjasse lisan ka erinevate kunstnike, kujundajate protfoolioid, kus leida ideid ning millega enda võrrelda. Selleks, et näha järjepidevat arengut, kavatsen vähemalt iga nädal esitada endale ühe ülesande. Veebipõhiste õppevahendite abil õpin vastaval teemal juurde ning teen ka väikese praktilise töö. Selle riputan üles näiteks DeviantArti keskkonda, kus teistel kasutajatel on võimalik seda ka kommenteerida, et ma saaks mingisugust vastukaja. Samuti saan sinna üles riputada küsimused, mis töö tegemisel tekkisid.
Et külastajaid juurde saada, kavatsen oma portfooliot reklaamida näiteks erinevates sotsiaalvõrgustikes (Facebook, Myspace jne), linki saab sõpradele- tuttavatele saata ka läbi Gmaili, MSNi või Skypei.

Väikese kokkuvõtte ülesandest, sellest kuidas tulemusega olin rahul ning tekkinud küsimustest, panen üles siinsele Blogspoti lehele, kus iganädalasi kodutöid on võimalik kõigil jälgida.
Aja organiseerimiseks ning igapäevasteks meeldetuletusteks võtan kasutusele Googlei kalendri.Kõige selle kõrvalt katsetan ka siiani tundmatute keskkondadega ning kommentaarid nende kohta lisan ka samasse blogisse.
Antud vahendid olen siiani valinud üsna Googlei põhised, et pääseda neile lihtsamalt ligi- pole vaja mitu korda sisse logida ning rännata erinevatele lehtedele ning samas keskkonnas on kõigest parem ülevaade.Tööde ülespanekuks valisin Deviant Arti, kuna see on üks külastatumaid ja kasutatumaid portfoolio saite, mille tõttu on mul võimalik saada rohkem vastukaja.























HINDAMINE
Esimeseks eesmärgiks oleks teha vähemalt iga nädal üks selline kodutöö. Kursuse lõpus kavatsen teha kokkuvõtte ning vaadata järgi, et kui palju olen juurde õppinud ning analüüsin veebipõhiste vahendite efektiivsust mu abistamisel.
Ootan tööde kohta saada ka erinevaid kommentaare ning arvamusi, mis aitaksid mul edasi areneda. Samuti sooviks Blogpotis näha üleval ka väikest kokkuvõtet erinevatest kasutatud keskkondadest ning nendest peaks olema selekteeritud välja need, mille jätan töösse ning samuti ka sellised keskkonnad, mida mul hetkel praktikas kasutada pole mõtet.

Hindan seda kas ja kui järjepidevalt ma olen veebipõhiseid vahendeid kasutades suutnud end arendada, samuti seda, kas olen leidnud juurde midagi tõeliselt kasulikku, mis mul tõepoolest töö ja õpingud kergemaks teeks ning kui tõhusalt need toimivad.

10 comments:

  1. Kõigepealt mulle väga meeldib su blogi kujundus ja selle lihtsus. Hetkel jääb mul arusaamatuks, mis on need konkreetsed eesmärgid, mille poole püüdled. Kui ma su soove loen, siis tunduvad need üsna üldised (näiteks arendanda end mind huvitavates valdkondades)...Iseenesest kodutöö teema on väga hea ja kindlasti ka kasulik. Huvitav oleks teada, mis on need iganädalased tegevused, mille läbi sa oma eesmärkide poole püüdled? Maastiku kirjelduse juures võiks olla ka joonis. See annaks konkreetsema ja täpsema ülevaate. Kas on kuskil võimalik su portfooliot ka juba näha?

    Kohtumiseni laupäeval
    Terje

    ReplyDelete
  2. Jutu ülesehitus oli loogiline ja eesmärgid selged. Esituse osas võiks ette heita liiga vaikset häält ja natuke pisikest pilti - seda oli raske jälgida. Samas kui siit üle lugesin, siis oli kõik mõistetav.

    Sisu eest annaksin 8 punkti, esituse eest 5 punkti. Kuna aga ma isiklikult ei ole veel "püünel" käinud ja seega ole väga adekvaatne esitluse kritiseerija, siis ma hinnangu andmisel rõhuksin ikka rohkem sisule.

    Kokkuvõtteks - minu poolt jääb 8 punkti kümnest.

    ReplyDelete
  3. Tundub toimiv ja hea organiseeritud süsteem. Jõudu!
    Oma tööde ülesriputamiseks, portfoolio tekitamiseks - tean, et disainerid kasutavad palju sellist lehekülge http://www.behance.net. Ma täpselt sisuliste võimalustega tuttav ei ole, aga ehk pakkub huvi.
    Kõvemat häält ;) soovides tehtu eest sulle 9 punkti.

    ReplyDelete
  4. Tegelikult hoiab kogu sinu skeemil silma peal iGoogle ehk siis läbi iGoogli saad enamvähem kõigel toimuval silma peal hoida. Joonselt see väga hästi väja ei tule, kuid esitlusel mainisid ära, et kasutad kogu selle struktuuri haldamiseks iGooglit. Algus jäi mulje, et käid igat asja kuskil eraldi saidil kontrollimas ja jälgimas, kas midaig uut on tulnud.
    Kiidan sammuti Google Calend.-t - väga hea ja praktiline tööriist. Eriti just teated sms-na. Ja mulle tundub, et see rahalist põntsu ei pane. Terve nädal saatsin endale teateid sms-na ja telefoniarves need ei kajastunud.
    9,5 p :)

    ReplyDelete
  5. Lugesin mitu korda su kodutööd, et mis eesmärgid sa endale siis püstitasid... Lõpuks tulin järeldusele, et soovid lihtsalt targemaks saada kõiges, mida meile viimaste kuude kursused ülikoolis pakuvad ja lisaks mõne programmi kasutamine ära õppida. Eks need eesmärgid ole meil kõigil, eriti kui meenutada acton scripti...
    Aga minu jaoks jäi veidi puudu konkreetsusest, pragmaatik nagu ma olen. Skeemil on sul palju ära toodud Googlet, mis ka minu lemmik, sest sisaldab palju erinevat kasulikku üheskoos, aga sellist keskset kohta ei leiagi - sa oleksid nagu sihitu laevuke veebimeres ja alles otsid oma sadamat... oi kui luuleline sai! Minult skeemi disain 10 p, aga muidu 7 p.

    ReplyDelete
  6. Aitäh Hettel (lehekülje)soovituse eest, uurin kindlasti järgi!
    @Varblane, jah, sellesmõttes on sul õigus, et see moment kui tegin õpimaastiku, polnud mul aimugi, et mida kus ja milleks kasutada! Aga eks seda me õppima tulime? (Ise pole nii aktiivselt varem kasutanud sotsiaalset tarkvara peale meilimise-suhtlemise). Midagi muud eesmärgina tuua ei pidanud ka vajalikuks, kuna olen hetkel pühendanud end just selles samas suunas arendamisele (programmid,veebidisain ja muu hetkel meile koolis õpetatav) ja kõik muu ei pakuks nii palju huvi. Seega soovikski, et kodused tööd maksimaalselt toetaks hetkel õpitavat ja millegile endale mittehuvipakkuvale või mõttetule pole aega!
    Esitluse eest vabandan kui oli liiga vaikse häälega! Üritan endaga hetkel tõsiselt tööd teha, et lapsepõlves saadud glossfoobiaga hakkama saada :D aga siiani ikkagi väga raske keskenduda, veel vähem rääkida midagi asjalikku ja seonduvat publiku ees! :D
    Aga tänud kuulamast.

    ReplyDelete
  7. Erinevalt mõnest eelkõnelejast ei jäänud mulle küll midagi segaseks. Oled võtnud omale eesmärgiks arendada oma tööks vajalikke multimeedia oskuseid ning loonud seda protsessi toetava korraliku (õpi)maastiku.
    9p.

    Risto

    ReplyDelete
  8. Nõustun Ristoga, et kõik tundus piisavalt selge. Eriti meeldis mulle teema - tegu oli teistest suhteliselt erinevaga, mistõttu oli seda igati huvitav lugeda. Mul endal seisab ees nt. Adobe After Effectsidega tutvumine - kunagi ei paista aega jätkuvat. Minult 10p.

    ReplyDelete
  9. Mulle meeldis Sinu mõte, et soovid organiseerida oma aega ja lood sellise keskkonna, mis võimldab Sul tulevikus võimaluse töötada ja pääseda ligi tähtsatele materjalidele ka kontorist väljaspool.
    Täitsa minu mõte. Joonis on lihtne ja ilus, täiesti arusaadav, 10 p.

    ReplyDelete
  10. Korralik teema enesearenduseks. Asi mõistetav. Esitlus oli jah vaiksevõitu aga muu kõik tubli.
    8 punkti

    ReplyDelete