Thursday, November 26, 2009

Kokkuvõte

Lähemalt siis kõigest sellest, mida ma tunnen, et olen õppinud kursuselt "E-õppe metoodikad ja tehnoloogiad" ja üleüldiselt, mis tunne on.

Tegin põhiliseks eesmärgiks endale, nagu me kõik, uurida lähemalt erinevat sotsiaalset tarkvara ja vaadata, kas see saaks kuidagi mind õpingute ja töö juures aidata.
Võin öelda, et olen tulemusega üsna rahul ja veidi üllatunud ka, kuna tõepoolest suutsin avastada üsna palju uut. Näiteks kasutan ma aja planeerimiseks Google kalendrit, tänu millele olen hullumeelselt tiheda graafiku suhtes hakanud saama päevadesse veidi selgust. Asjad saavad valmis õigeteks aegadeks ja kuna prioriteedid ning mida-millal-saaks-teha on silme ees, ei lükka ma enam kõike viimasele minutile ja seega (kuigi teha on rohkem kui varem) suudan ma asju palju rahulikumalt võtta. Ning teha korralikumalt. Samas ei tähenda see, et ma suurema osa tööst ja õpingutest kalendri järgi teen ja elan, seda, et spontaansust enam elus poleks. Pigem just vastupidi- aega tekib juurde, sest ma ei raiska seda enam nii palju, kuna tean milliste varudega ma arvestama pean, ning kui juhtubki nii, et ettearvamatutel põhjustel plaanid muutuvad, on jällegi palju lihtsam leida uus aeg vajalike asjade tegemise jaoks. (Aga siinkohal läheb jutt juba teemast veidi mööda)
Muide kas teadsite, et Google kalendrit saab ka oma desktopile tõmmata? Ja telefoniga sünkroniseerida!
Teiseks kasulikuks leiuks pean ma Deliciousi sotsiaalseid järjehoidjaid. Kuna kasutan kodus vähemalt 3me erinevat sirvijat (kahjuks veebikujunduse suhtes katsetamise jaoks üsna vajalik, teades kui erinevalt sirvijad materjali loevad), siis pidevalt kõike mitu korda järjehoidjatesse lisada on tüütu, rääkimata sellest, et tavaliselt unustan c kettale formaati tehes järjehoidjate kausta ümber tõsta ja sinna nad kaovadki.. Nüüd on aga kõik kasulikud lingid mul netis olemas ning mul on võimalik neid vaadata ükskõik millise või kelle arvuti tagant, ükskõik millise sirvijaga.
Komandaks sattusin algul vaimustusse küll iGoogleist, kuid pidevalt kasutada seda pole enam vaja, kuna leidsin lähemal uurimisel, et ka näiteks Gmaili lehele saab lisada erinevaid "laboreid" (miks selline nimi, ma pole veel aru saanud).
Lisaksin veel kasutusele võetud asjade nimekirja Google Docsi, ülejäänud leiud aga on jäänud kusagile varasalve oma aega ootama- näiteks Twitter, kus mul kontot veel ei ole ning hetkel väga ei tunne, et oleks vaja teha, kuna sõprade- tuttavatega info vahetamiseks on peale meili mul veel Facebook ja veel paar sarnast keskkonda.

Teiseks kodutöö eesmärgiks võtsin regulaarsete kodutööde tegemise ja abiks siis nende samade vahendite (sotsiaalse tarkvara) kasutusele võtt. Võin öelda, et viimasest oli tõesti palju abi ja kavatsen kasutada sarnaseid võtteid ka tulevikus. Võib- olla probleemsena tundus järjepidev blogimine, eriti veel kui iga vaba moment hinnaline. Lähitulevikus ma ei näe, et väga tihedalt blogi peaksin, kuid idee midagi sarnast oma kodulehele panna (või kasutada Twitterit) on peas liikumas küll. Hetkel lihtsalt ei tunne, et oleks vaja kõiki kursis hoida pidevalt sellega, millega ma tegelen.. Kui aga suuremad projektid käsil, mis tõesti võiks kellelegi huvi pakkuda, siis mõtlen sellele lähemalt.

Kõige raskemaks ja ebaselgemaks kogemuseks kursusel jäi aga grupitöö, kus pool grupist lihtsalt kusagile ära kadus. Aga õppida siit jälle on ja tulemus sai valmis. See pani arvestama rohkem ka ettearvamatute olukordadega, kus kõik ei pruugi plaanipäraselt sujuda(endast sõltumata). Samas jälle on tahtmise korral võimalik olukorrast ilusti välja tulla ja tänu motiveeritud grupikaaslasele, kes sellest hoolimata otsustas asjaga edasi minna, võin öelda, et mõnes mõttes oligi põnevam väiksema seltskonnaga grupi eest otsustada ja veel esindada seda kõike.
See viimane oligi üks nendest asjadest, mis väljakutse esitas- pidin väljendama oma mõtteid ja rääkima tõsisemalt suurea kuulajaskonna ees ja seda ettevalmistamata.
Kuna sain selle ja kõige eelnevaga hakkama, olen kokkuvõttes kodutööde tulemustega üsna rahul.
Vahenditena tuli ise otsida, katsetada, uurida ja tulemusena sain kasutusele võtta mitmed abistavad veebipõhised abivahendid ja tarkvara, mis igat pidi- nii tööalaselt, õpingute poolelt ja ka isiklikult- teevad mul elu lihtsamaks, sujuvamaks ja aitavad edasi areneda.

Kui nüüd tagantjärgi mõelda, siis polnud just kõige õigem väita, et grupitöö kogemus kõige raskem oli, pigem annan selle tiitli praegusele osale, nimelt oleks vaja enda tehtud tööd hinnata. Kuna ma olen kohati võib-olla ka liialt kriitiline enda suhtes, siis maksimumi panna tunduks kiitlemisena. Sellegi poolest olen hetkel tagasi vaadates üsna rahul ja õnnelik ning kui arvestada, et hindasin ka teiste arengut pigem üsna kõrgelt, siis 9 või 10 punkti võiks ju panna küll, sest tean, et tegin piisavalt, et võtta kursusest maksimumi, jätta kõrvataha ja saada ka nõutud tulemustega valmis.


Tänan kõiki grupi kaasliikmeid, kursusekaaslasi ja õppejõudu ning sellega kuulutan antud blogi eesmärgi täidetuks.

1 comment:

  1. Mul on hea meel, kui siit kursuselt on midagigi kaasa võtta :) Suur aitäh osalemast ja panustamast!
    Tervitades,
    Terje

    ReplyDelete